tiistai 6. tammikuuta 2015

Pallokoulua ilman palloa

Kävin sunnuntaina Hannalla. Pidettiin pallokoulua eli minun oli tarkoitus opettaa Hannalle kuinka helmistä muotoillaan pallo. Pallojen tekemisestä oli jo aikaa, joten olisi ehkä pitänyt harjoitella edellisenä päivänä. Ahersimme kolme tuntia ja tuloksena oli nolla palloa. Minun pallolle kävi näin:


Ei ihan näytä pallolta? Hannan pallo näytti hieman paremmalta, mutta ei sitäkään palloksi olisi voinut kutsua. Jotkut väittävät minua jääräpääksi. Tiedä siitä sitten, mutta eilen oli vielä pyöriteltävä tuota myttyä ja nyt se sitten onnistui. Pitääköhän ottaa uusi pallokoulu?


Hannan tyttö ja kylässä olleet kaksi tyttöä opettivat minulle Foam Clay -massan käyttöä. Se oli minulle uusi juttu. Se ei likaa käsiä samalla tavalla kuin Fimo ja on helpommin siloteltavaa. Massa kovettuu itsestään huoneen lämmössä muutamassa päivässä. Tytöt muotoilivat pingviinin ja yritin ottaa mallia. Minun pingviinistä tuli tällainen:


Tein myös sydämen. Ajattelin, jos sen ripustaisi organza-nauhaan. Mutta minkä väriseen? Tuon oikealla olevan sain Hannan tytöltä.


Ei kommentteja: